zondag 2 september 2012

Orde en overzicht...

Goh, wat kan een mens in korte tijd veel verzamelen. Ik heb in die korte tijd dat ik quilt al een heleboel bakken en bakjes met de spullen voor het quilten. Mijn nog zeer bescheiden stofjesvoorraad gesorteerd in dozen. Welgeteld 2 schoenendozen die nog niet eens vol zijn. Andere quiltspullen in een kastje en alles het liefst binnen handbereik natuurlijk.
Per top heb ik een grote bak, waarin de stofjes, patroon en evt andere dingen zitten die bij dat quilt horen. Tot zover is het goed op orde al zeg ik het zelf.
Vanaf dit punt wordt het iets minder goed georganiseerd. Ik ben nu met 3 tops te gelijk bezig. De Applecores, Leannes House en de Hobo quilt. Alle losse stukjes per top/ blok weer in een ander klein bakje, dat bakje weer in de grote bak. Ik nummerde de lapjes en dat nummer corresspondeerde met de nummers die ik op het patroon had geschreven. Het was iedere keer zoeken naar welk stukje waar moest. Dit moest en kon beter vond ik, want ik hou van overzicht en orde als ik ergens mee bezig ben.

Mijn werk zit nu in dit kistje. Gewoon een simpel kistje van de action, maar super handig.


De blokken van de verschillende quilts zitten per vakje onderverdeeld. Voor elk quilt een vakje, ik kan ook niet aan nog meer beginnen want dan past het niet meer in mijn kistje. Daarnaast een vakje voor een speldenkussen en wat andere benodigdheden. Kistje op de bank en ik kan beginnen.

Toen zat ik nog met het probleem van mijn genummerde lapjes. Van Nathalie kreeg ik de tip om de voorgesneden blokken in de goede samenstelling vast te spelden op een lap stof, in dit geval een oude molton luier. Zelfs de luier past opgerold in het kistje.


 Geen gezoek meer naar de lapjes en waar die moeten. Goh wat werkt dit handig. Heb ik stiekem al de volgende vier blokjes van de hobo (handen omhoog of..) quilt laten zien.

1 opmerking:

  1. Ik heb bij de Farmer's Wife Sampler de blokken uitgeprint op papier en spelde daar dan de stofjes op de juiste plek op. Ik ga hier binnenkort weer eens mee verder dus dan plaats ik wel een fotootje op m'n blog.
    Verder heb ik een soort keukentrolley uit de IKEA waarin de spullen zitten voor de quilt waarmee ik bezig ben. Bovenop de klosjes, schaar en speldenkussen, eronder de blokken waarmee ik aan de slag ga.
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen