woensdag 12 september 2012

Liberty Fields gedubbeld...

De top van de Liberty Fields (uit het boek moderne quiltontwerpen) is uit de kast gekomen. Het werd tijd dat deze gedubbeld werd. DH had al de opmerking: Goh ga je ook nog een keer iets doen aan die deken. Hmm heeft hij misschien toch iets te lang in de kast gelegen. Nee in de zomer zie ik het toch niet zitten om onder een deken te gaan zitten. Ik had andere leuke projecten onder handen.

Gisteren met en bij Nathalie is hij dan ook echt gedubbeld. Hij was best groot. Bij het nameten kwamen we op 2,30 m x 2,10 m. Hmm toch best groot voor de allereerste.  Voordat ik ging moest hij nog gestreken worden. Vind ik een dekbedhoes al lastig vouwen, want die worden door mij niet gestreken, is dit helemaal een karwei. Als beginnersfout waren niet alle naadjes dezefde kant op gestikt. Dat maakt het strijken en straks het quilten ook niet makkelijker. Maar het is gelukt.

 Samen de quilt glad leggen, kruipen, aaien, kloppen.
 
Daar ligt tie dan helemaal glad. Nou ja zo glad mogelijk dan.  

De oefenquilts heb ik met de spuitlijm gedubbeld, maar dat is niet zo heel goed bevallen. Mijn naald wordt stroef en plakkerig. Ik heb toch al moeite de naald door de stof te trekken. Gebruik daarom ook al de naaldentrekker.

Deze keer heb ik gebruik gemaakt van de microstich. In bruikleen en met spoedles van Nathalie. Ja  eigen schuld, dikke bult had ze mij maar niet aan moeten steken met dit (niet zo heel vervelende) virus.

Na het dubbelen ziet het er al zoveel meer uit als een echte quilt. Ik neem zo'n lekker dik pakket mee naar huis. Heerlijk, wéér een nieuwe uitdaging. De avonden worden kouder en donkerder, dus tijd voor doorpitten.

Nu ga ik nog even snel een stukje van de rand rijgen en dan hoop ik nog een paar steekjes te kunnen zetten.

1 opmerking: