zaterdag 25 augustus 2012

Handen omhoog of...

DS mocht het eerste blokje kiezen wat ik zou gaan maken voor zijn deken. Ik maar denken dat hij de vogel of poes kiest. Nee hoor hij dacht er anders over. Hij koos voor Man with a gun. Hij noemde het zelf al handen omhoog of ik schiet. Deze betekenis vind ik zelf ook wel leuker dan de originele naam. Het is wat kindvriendelijker en spreekt meer tot de verbeelding. Dit blokje ligt ook standaard boven op de stapel blokjes die al klaar zijn. Op die manier ziet DS wat zijn stapeltje moet worden.
Goh wat is het leuk om deze blokjes te maken.
Ik moet oppassen dat ik voorlopig niet alleen met deze blokjes bezig ben. Ik kan ook haast niet anders, want ik word redelijk op mijn vingers gekeken en opgejaagd door de kleine man. Mam is tie al klaar, mam is tie voor mijn deken, mam moet deze er ook in en alle variaties die je verder maar kunt bedenken.
De eerste 6 blokjes klaar. Op het strijken van sommige blokken na.

man with a gun (handen omhoog of.. )

bad drinking water

be afraid

keep quit

OK

sleep in hayloft

Ik vereenvoudig de blokjes wel. Dat wil zeggen dat ik de naadjes zo groot mogeijk houd. Zoals bv bij
Keep quit bestaat  het patroon voor de vierkanten in het midden eigenlijk uit vier driehoeken. Bij sleep  in hayloft bestaan de driehoeken eigenlijk ook uit 2 driehoeken.
Het geeft de blokken net wat meer rust en ze worden niet al te dik. De stukjes zijn anders zo klein dat de naadjes aan de achterkant tegenelkaar aan liggen.

Nu moet de kleine jonge man weer waachten tot de volgende 6 af zijn. Zijn geduld wordt wel op de proef gesteld. Mama doet haar best het stapeltje met blokjes die af zijn te laten groeien.

2 opmerkingen:

  1. Hier werd ook elk steekje gevolgd voor 'zijn' quilt. Heel normaal op die leeftijd, en ja, je moet er dan ook zoooooooooooooooooooooo lang op wachten hè! Hij wordt erg leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp wat je bedoelt met het vereenvoudigen en dat is heel logisch. Ik denk dat jij de blokken met de hand maakt en dan is dit een stuk logischer. Zulke extra naden kom je vaker tegen als een quilt met de machine is gemaakt. Met snelle methodes op de naaimachine gaan het op die manier juist sneller, met de hand werkt het omgekeerd.

    BeantwoordenVerwijderen