dinsdag 20 november 2012

zoetjes aan...

Soms is het moeilijk kiezen. Met alle dingen die ik onder handen heb, kom ik tijd te kort. Alles is leuk en schreeuwt om aandacht. Gisteren schreeuwde die hoge berg was toch wel het hardst. Eerst maar eens zorgen dat die weggewerkt was, voordat ik naar het geschreeuw van de lapjes luister. Mijn schuldgevoel is dan ook meteen weer wat afgenomen.

Wat is er in de tussentijd gedaan. Er zijn weer 6 hoboblokjes aan de stapel toegevoegd.
Mijn streven is om in de kerstvakantie 30 blokken af te hebben. Dat moet lukken, al is het wel doorwerken, er zijn er nu 20 af. In de kerstvakantie wil ik naar atelier Bep. Daar hebben ze vast een mooi stofje voor de sachings en de rand.

het eerste blokje heb ik met de paper piecing methode gedaan. Het was even puzzelen hoe dat het precies moest, maar als je het dan doorhebt is het een supermakkelijke methode. Makkelijk kan eigenlijk niet. Ik heb deze dan ook als enige nog op de machine gemaakt, alle andere zijn nog handwerk. Ik denk overigens dat ik de sachings ook met de machine eraan ga zetten.

a beating awaits you here
 
dangerous neighborhood

don't go this way

no one home

good for a handout

hobos arrested on sight

Er is ook nog gewerkt aan de vaas voor the Burnt quilt. De achtergrond is op de foto vele malen lichter dan in werkelijkheid. Het blijft toch moeilijk om de kleuren goed op de foto te krijgen. Het komt voor mijn gevoel nooit zo mooi over als in het echt.




Er is ook nog gewerkt aan de oefensterretjes, maar dat komt wel in beeld als het miniquiltje af is.

Dan ben ik ook erg druk met de decembermaand. Met nog 2 kinderen die geloven in de man met de baard is dit een drukke tijd, waarin de fantasie regelmatig de vrije loop gaat. Het bedenken van cadeautjes, het halen van cadeautjes, het inpakken van cadeautjes het kost toch meer tijd dan ik elk jaar weer verwacht. De stapel ingepakte cadeautjes vormen wel een mooie lapjesdeken.

Zoetjes aan gaan we door met alles waar ik mee bezig ben en dan komt er vanzelf weer wat af.

Quilt ze en lieve groetjes
henriette







1 opmerking: