dinsdag 29 mei 2012

apple cores

Als laatste. Van de resten van de liberty fields ben ik begonnen aan een quilt van applecores. Ik vond de kleuren zo uitgesproken dat ik ze niet snel nogmaals zou gaan gebruiken. Dus van de resten een ander quilt begonnen. Natuurlijk heb ik weer niet genoeg stof over om een lekkere quilt te maken, dus weer wat aangevuld met bijpassende stoffen. Er zitten ook niet quiltstoffen tussen die ik nog had liggen. De lengte van 1 apple core is 10 cm.
Om een quilt van 1,80 x 1,80 te maken heb ik zo'n 500 appelkroosjes nodig. Ik heb er nu 72 aan elkaar en kan dus nog wel even vooruit

hieronder zie je het eerste begin.


Ik plak de applecores rond een kartonnetje. Ook ik vind de lijmstift een uitvinding. De bolle kanten omplakken en de holle kanten vlak laten. Daarop kun je de bolle kanten weer vastzetten. Deze techniek ergens op een blog tegengekomen kan hem helaas niet terugvinden voor een link.

Ook hier ben ik nog wel een tijd mee bezig, maar heerlijk in de tuin met het mooie weer schiet het toch wel op.

4 opmerkingen:

  1. Kijk, wat leuk, je eigen blog met eigen werk!!! Super joh! En moet je kijken wat een productie in een korte tijd... niet normaal! Het ziet er allemaal super uit, een blog groeit net als een quilt onder je handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blog heb je. Ik zet je bij mijn favorieten.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi,.... WELKOM IN DE WERLED VAN DE QUILTS,...

    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi, ik ben volger geworden van je blog, leek me wel leuk. Wat heb je al leuke dingen (tops) gemaakt. Deze applecore is ook nog een die ik wil maken. Kijk gerust ook maar eens bij mij. Groetjes...
    http://inekehulzebos.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen