dinsdag 29 mei 2012

Leannes House

Het project waar ik nu druk mee ben is leannes house. Dit wordt een totaal ander project dan de liberty fields. Veel zachtere kleuren en veel kleinere stukjes die met de hand aan elkaar gezet worden.
Voor deze quilt nu wel gebruik gemaakt van malletjes om exact de juiste maten te krijgen. Dat had ik al geleerd van mijn eerste project.
Appliceren en stichery erin verwerkt, wat het werk afwisselend houdt. Ook dit is een quilt die ik lekker op de bank kan maken, dat bevalt me eigenlijk wel prima.
Stofkeuze was lastig, maar toen uiteindelijk het kwartje was gevallen welke kleuren ik erin wou verwerken was ik er snel uit.
De basis (groene, grijzige) stoffen zijn van Pasture Durham. Deze heb ik aangevult met een aantal stoffen uit de pappilon serie en verder nog stofjes die er bij passen.

Blok 1 is inmiddels klaar. Zie hier het resultaat

3 opmerkingen:

  1. He-le-maal leuk, dit eerste blokje!!!! Kan niet wachten om er meer van te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk project...
    Heb die ook in 2009 gemaakt en het blijft genieten.
    Zeker niet laten liggen maar afmaken !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal leuk! Ook helemaal mijn stijl. Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen