donderdag 27 juni 2013

Promotie maken...

Wanneer komt het punt dat je geen beginnend quiltster meer bent, maar een quiltster. Ik heb 5 redenen bedacht.
  • Als je minimaal 1 quilt helemaal afgerond hebt.
    CHECK, ik heb de Liberty Fields afgerond
  • Als je de uitdaging van een quilt de quilten aan durft te gaan.
    CHECK, ik ben met de Dear Jane bezig.
  • Als je van andere quiltsters complimenten ontvangt, dat wat je maakt ook mooi is.
    CHECK, ik kreeg deze week van Judith van Juudsquilt (klikkerdeklik) een mooi compliment over The Burnt quilt die ik aan het maken ben. Judith alsnog dank je.
  • Als je totaal verslingerd bent aan steekjes, stofjes, deken(tjes).
    CHECK, ik ben dagelijks bezig met deze verslavende hobby.
  • Als je langer dan een jaar aan het quilten bent
    CHECK, ik ben nu 1,5 jaar aan het quilten.
Naar aanleiding van deze 5 criteria voldoe ik aan de eisen om mezelf quiltster te mogen noemen. Vanaf vandaag heb ik dan ook mijn profiel aangepast van beginnend quiltster naar quiltster.

Ik ben ook lid geworden van het quiltersgilde. Dan heb ik  alvast het eerste criteria behaald om me over een aantal jaren  ervaren quiltster te mogen noemen.
Daarnaast  had ik ook begrepen dat het voor het gilde goed is dat er wat jonge aanwas zich bij het gilde zou melden om de club levendig te houden.
Ik reken me in deze orde dan maar tot de jonge generatie, want met mijn 38 jaar ben ik zeker niet de oudste, maar ook niet de jongste, in quiltersland. Het voelt goed om weer eens ergens bij de jongeren te horen.

Dan nog even wat foto's van quilts die beginnen te lomken. Ik mag van mezelf pas na de vakantie aan iets nieuws beginnen. Ik mag alleen iets nieuws beginnen als ik in de vakantie de appelkroosjes heb afgewerkt. Dus die gaan mee, want ik wil iets nieuws.

Wat ik wil, daar ben ik nog niet over uit

Sterretjes alla Jeanneke. Makkelijk voor te bereiden. Altijd makkelijk voor het pakken. Zespuntig sterretje is wel een erg leuke vorm. Ik zie er misschien tegenop om een 150 sterrretjes te maken. Het sterretje is nog een goede kanshebber voor een blokkenrol

Afbeelding van Jeanneke.com
Maar mijn oog ook op is gevallen op een millefioriquilt.
Zijn dit niet helemaal mijn kleuren, maar ik zie er wel een uitdaging in om hier iets mee te doen. Ik heb nog geen idee wat de stofkeuze zou moeten worden, maar inspiratie opdoen kan geen kwaad.

millefiori quilt
Een caleidoscoop quilt is ook nog in de running. Het leuke hiervan vind ik dat je de quilt op verschillende manieren kunt bekijken. Of je ziet de cirkels of je ziet de sterren.
caleidoscoopquilt
Voor mij ook een eigenschap van een quiltster. Altijd op zoek naar iets nieuws, waarbij de grens weer verlegd wordt. Wat is het toch een heerlijk om met stof iets moois te creëren en daarbij met je creativiteit er iets van jezelf van te maken.

Ik zoek nog verder en ondertussen moeten toch eerst de appelkroosjes af.

7 opmerkingen:

  1. Prachtige quilts laat je zien! Vooral die millefiori is een plaatje! Een kaleidoscope-quilt staat ook nog op mijn programma.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henriette,
    Volgens mij ben je al lang geleden gepromoveerd naar quiltster als ik dit allemaal lees!
    Mooie quilts heb je op je lijstje staan. En als je het ziet zitten om de millefiori quilt (PRACHTIG) te maken dan ben je misschien stiekem al een gevorderde quiltster.....
    Lekker dromen over welke het gaat worden. succes in de vakantie met je appelkroosjes.
    Je bent nog een "jonkie" hoor hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iemand die bezig is aan de Dear Jane en de burnt noem ik ZEER ZEKER geen beginnend quiltster !!! :-)
    Veel plezier verder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog zo'n jonkie. Ik ben 31 en al 11 jaar bezig. In het begin ook lid geweest van het quiltersgilde maar daar na een jaar toch mee gestopt. Veel activiteiten van het quiltersgilde waren niet te combineren met het leven van een jonkie van begin 20 en datzelfde ging op voor de Dowquiltclub waar ik via mijn vaders werk bij zou kunnen; bijeenkomsten op donderdagochtend - geen handig tijdstip voor wie net op de arbeidsmarkt komt.
    In het begin zocht ik ook steeds uitdagingen ; eigen patroon tekenen, een quilt met veel bruin wat toen m'n kleur niet was, apart quilten, op les voor applicatie, moeilijkere applicatie met de Graceful Garden,lessen over hoe het moet op de naaimachine, ... Maar nu pak ik ook wel eens iets simpelers. Gewoon omdat ik elke dag wil quilten en ik niet altijd de energie nog kan opbrengen voor iets zoals Jane. En hele simpele blokken en quilts met een eenvoudig patroon ook heel mooi kunnen zijn.
    Wat betreft beginnen met een nieuw project, dat deed ik niet als beginner maar eens ik lessen ging volgen wel (had toen niet genoeg aan het huiswerk). Gewoon mee beginnen als je jezelf niet meer tegen kunt houden. UFO's komen mij nu af en toe van pas als ik niet meer weet wat ik zou willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henriëtte, die sterrenquilt van mij is veel te gemakkelijk voor zo'n ervaren quiltster als jij :), maar wél ontzettend leuk om te maken van maar één malletje! Ik heb nét mijn tweede klaar, in paars-bruin-zwarte tinten. En het zijn 'maar' 78 sterren en 10 halve sterren, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aan je quilts te zien ben jij echt geen beginnende quilster meer, maar behoor je al tot de gevorderde ;-)

    Dat niet nieuws beginnen, dat ken ik ook. Heb nu weer een UFO afgewerkt (de pompoenenquilt) en gelukkig net op tijd want de intensieve applicatie quilt van Esther Aliu is begonnen en die wil ik echt gaan maken, dus stofjes heb ik al uitgezocht, deel 1 uitgeprint en dan tot de slotsom komen dat je 2 kleurtjes blauw mist LOL
    Dus komende week eerst naar de quiltwinkel om die 2 kleuren bij te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nieuwe volgers hoort bij een promotie.ik heb mij snel aangemeld.
    Wat een mooi werk maak je. Je Burnt quilt is schitterend.
    Als ik jouw middenstuk en randen zie begint het te kriebelen.
    Beginnend quiltster ben je zeker niet, quilster wel en volgens mij kun je jezelf ook ervaren noemen. Zelf randen tekenen en meten, dat vraagt toch echt wel ervaring.
    Succes bij je keuze voor een zomerprojectje.

    BeantwoordenVerwijderen