zaterdag 23 juni 2012

Voorbereidingen

Hier in Brabant begint volgende week de vakantie. Over 2 weken zit ik lekker in zuid frankrijk in het zonnetje, uitzicht over het heuvellandschap met een glaasje rosé, mijn steekjes te maken. Ik heb er nu al zin in.

Maar toch vind ik de weken voordat je werkelijk weg bent vrij hectisch. Voor de kinderen is er nog van alles op school te beleven, zelf nog een paar dagen door werken, dat wordt oppas regelen. Huis op orde, alles inpakken, heb ik wel een kattenoppas geregeld. Toch nog snel iets verzinnen om de kinderen in de auto bezig te houden. O, ja dochter in de vakantie jarig, er moet nog getrakteerd worden. Wauhhh was het maar vakantie.

Nu het nog net iets rustiger is, doe ik maar alvast wat voorbereiding voor de vakantie.

Wat ga ik meenemen

Speldenkussen
Ik zit nog steeds met losse spelden en naalden. Een speldenkussen maken,
Vullen met echte schapenwol, want daar blijven de naalden lekker scherp van.
5 mooie stofjes bij elkaar gezocht. Lapjes snijden. Patroontje erbij en ik kan aan de slag.




Leannes House
blok 2-3 zijn zover dat de sticheries gemaakt kunnen worden. Blok 4 is bijna zover. Die kan ik nog wel afmaken, voordat we op vakantie gaan. Het tekenen van de patronen op de raam bevalt me niet zo goed. Ik ben aan het speuren naar een lichtbak op marktplaats. Dit wil alleen nog niet zo vlotten. Vandaag erg creatief geweest met een lamp en een plastic bak.


Lampie aan, patroon en stof erop en tekenen maar.


Zo de sticheries getekent. Dit kan ook weer in mijn vakantiebak.

Apple Cores
Hier in huis bekend onder de naam appelkroosjes.
Een doosje met voorgeknipte stofjes, geplakte kroosjes en nog kartonnetjes, en niet te vergeten de plakstift. Voor dit werkje erg handig, maar voor het appliceren van leannes house rijg ik gewoon.


Hier moeten nog wat voorbereidingen getroffen worden. Nog wat extra kartonnetjes,en zorgen dat ik van alle stofjes voldoende heb, zodat ik echt niets te kort kom.

Zou ik voldoende bij me hebben. Hmmm ik weet het niet. Weet je wat. Ik neem ook nog een goed boek mee. Vakantie stond bij mij ook altijd in het teken van de tijd nemen om een goed boek te lezen, dit moet ik toch ook wel doen.

Zo laat de vakantie maar komen deze koffer is alvast gepakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten