zondag 4 september 2016

Stand van zaken...

De vakantie weer achter de rug. Sterker nog de eerste werkweek is ook alweer
geweest. Morgen gaan de kinderen weer naar school. De rust en vrije tijd maken dan weer plaats voor op tijd opstaan, broodtrommels vullen, sportclubjes, afspreken.
Ik hoop een beetje van de rust vast te kunnen houden in de drukke tijd die we altijd hebben zo naar het einde van het jaar toe.

Als je zo op vakantie geen internet en telefoon hebt, niet veel hoeft en erg veel mag. Wat hou ik dan veel tijd over om te quilten. De productie is dan ook lekker te noemen. Ik heb zelfs, mijn reserve bakje moeten gebruiken, op de laatste avond voor de zekerheid in de auto gezet.

Om te beginnen waar ik voor de vakantie erg druk mee was. De quilt voor mijn moeder voor als het kouder gaat worden. Dit weekend de vulling gekocht. Voor mij een nieuwe ervaring met een vulling van 80% katoen en 20% wol. Ik ging eigenlijk voor een wollen vulling voor de warmte. Ik vond dit een goede tussenweg. Toch wat extra warmte en niet zo kwetsbaar.


Het middenstuk en 8 blokken van de randzijn klaar. Nog 8 blokken te gaan en dan is deze klaar. Zou mooi zijn als het met sinterklaas of kerst klaar zou zijn. Ik ben wel van de deadlines.

Dan heb ik in de vakantie leuke stapeltjes driehoeken gemaakt. 20 driehoeken zijn er gemaakt. Nog 25 te gaan en dan is de top op een leuke afmeting. Groot genoeg voor op de bank. De laatste driehoeken van de week eens voorbereiden en dan is er weer een handig bakje voor de pak.


Dan heb ik ook sterren geappliceerd. De quilt voor DS moet ook maar eens wat aan gedaan worden. Hij verhuist deze week van een ledikantje naar een groot, stoere jongens bed. Mama kan dus niet achterblijven om daar een stoere deken voor te maken. Dit gaat het worden.


Daar zijn deze sterren al voor geappliceerd.


Inmiddels zijn de rondjes weer klaar om te worden geappliceerd.Het reserve bakje was ook voor deze quilt. De helft van de fourpatch blokken zijn ook al grotendeels klaar. Aantal avonden achter de machine en deze top krijgt snel vorm.

En dan nog gewoon voor de leuk, niet direct een bestemming, stempels uitproberen, leuk petieterig klein (4 inch) een aantal mandjes gemaakt. Alle mandjes in bruin, blauwe stofjes. Idee was om een blauw bruine quilt te maken met allemaal andere blokjes. Van dat idee ben ik al afgestapt, dat wordt me veel te saai van kleur. Waar wat het nu gaat worden, geen idee nog.



Conclusie 2 quilts die op 1/3 na af zijn. 1 quilt waar als ik voor ga zitten ook in rap tempo heel ver kan zijn. Het wordt tijd dat ik ook eens wat meer ga quilten. Lentelien zit nog in de ring, de Guute wacht en 2 tops die de eindstreep naderen.  Dat wordt toch een aardige stapel als ik niet oplet.

Twee keer raden wat ik nu ga doen.

K-Wil-T ze

groetjes Henriette

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke stoere quilt die met de appliqueerde sterretjes. Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Aqur Printing Jakarta wish you deign to visit my website, thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen