zaterdag 8 februari 2014

A boys story...

Met de gezinsuitbreiding, verdient de jongste telg natuurlijk wel een eigen quilt. Dit is de Cot quilt van A boys story geworden.


In deze variant gebruik je alleen de applicatieblokken die met verspringende sachings aan elkaar worden gezet.

Het was nog wel een uitdaging om deze quilt op tijd af te krijgen. Ik had 16 weken de tijd. Ik had berekend voor elk applicatieblok een week en dan houd ik nog 7 weken over om door te quilten en verder af te werken. Dat zou toch moeten lukken als ik al het andere even in de kast laat liggen.

Nou ik had tijd genoeg. De applicatieblokken zijn veel minder bewerkelijk dan ik in eerste instantie dacht. De sachings en de rand heb ik er met de machine aangezet. Het quilten is alleen om de applicaties , in het midden van de sachings en de rand gedaan. De quilt was na een week of 9 klaar, dat is weer eens wat anders dan minimaal een jaar. Het ging eigenlijk allemaal zo snel dat ik zelfs geen tijd heb genomen om van elk blok tijdens het proces een foto te nemen. Hier nu dan maar elk blok zoals ze geworden zijn op het moment dat de quilt helemaal klaar is.










Het klinkt nu allemaal wel heel eenvoudig als ik het zo opnoem. Maar in vergelijking met de Jane of de Burnt was dit ook wel even een makkelijk tussendoortje. Wel wat letten op kleurgebruik, maar een zeer beperkte stofkeuze maakt dat ook al gemakkelijker.

Nu ligt de quilt te wachten op het ledikant, totdat er een klein mannetje onder hem komt slapen.

K-WIL-T ze

groetjes Henriette

6 opmerkingen:

  1. Wat is dit goed gelukt zeg, helemaal enig. En dan ook nog eens zo snel af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige quilt voor een prachtige gelegenheid. Ik vind dat jij in je quilts zulke mooie stoffen/kleuren gebruikt!
    Veel succes en plezier de komende weken! Ik kijk uit naar je volgende berichtjes.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke quilt! Ik wist niet dat deze ook in dat boek stond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een snoes van een quilt! daar gaat je jongste heerlijk onder slapen :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt, daar gaat de nieuwkomer ontzettend van genieten !

    BeantwoordenVerwijderen