zondag 29 juli 2012

stoere jongens quilt

Al een tijdje ben ik op zoek naar een stoer patroon voor een quilt voor mijn DS.
A boys story is erg mooi (kijk maar eens bij haar), maar voordat ik die af heb zijn we wel weer ruim een jaar, zoniet langer, verder. Ik vind hem ook iets te "lief" voor mijn zoon.
In hetzelfde boek staat ook een quilt met allemaal vierkanten en daarop sterren geappliceerd. Dit heeft een tijdje mijn voorkeur gehad. Nu ik bezig ben met Leannes House en de appelkroosjes, denk ik dit patroon is toch al iets te simpel is geworden voor mij.
In het boek van het Le quilt mystère van Véronique Réquena staat ook een hondenkussen met een erg leuke ster erop. Deze ster verwerken is voor mij ook een optie.


Per toeval kwam ik op marktplaats het boek hobo quilts tegen. De blokken die in het boek staan zijn geïnspireerd op de codetaal die de landlopers vroeger gebruikten.


Simpele blokken die het quilt toch een moderne uitstraling geven. De verhalen achter de tekens maken het een bijzonder quilt. Dit is een grote kanshebber om op het bed van onze kleine man te belanden. Dus maar meteen een bod uitgebracht op het boek.

Als iemand nog een stoere jongens quilt kent dan hoor ik het graag.

2 opmerkingen:

  1. Mijn man is altijd fan van quilts met blokken met een illusie-effect. Een blok zoals babyblocks of innercity of een kaleidoscope.
    In de quiltmania van mei/juni dit jaar staat ook de quilt propellored, ook heel leuk voor jongens / mannen.
    Het boek over de hoboquilts is overigens nog gewoon leverbaar. Kost 20,95 in de boekhandel. Weet ik omdat mijn lief een boekhandel heeft. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for visiting my blog and commenting... lovely to see your Liberty fields quilt.... and of course all your others...
    Hugz

    BeantwoordenVerwijderen